|
A magyar köznevelési rendszer |
Alkalmazott Humántudományok Intézet |
Dr. Márton Sára Katalin |
Közel 30 éves felsőoktatási tapasztalat és 10 év közoktatási rendszerben eltöltött tanári tapasztalat. |
Nevelőtestületi értekezletekre/műhely beszélgetésekre ajánlott előadási témák |
Egyéb |
Társadalomtudományok - Neveléstudomány |
|
Alapvető molekuláris biológiai vizsgálati módszerek, összehasonlító vizsgálatok. |
Technológia és Tudás Transzfer Iroda
|
Dr. Bodó Enikő |
|
|
Egyéb |
|
|
Alapvető sejtélettani jelenségek (sejtosztódás, apoptózis, életképesség, oxidatív kapacitás) in vitro összehasonlító vizsgálata. |
Technológia és Tudás Transzfer Iroda
|
Dr. Bodó Enikő |
|
|
Egyéb |
|
|
Alkaloid tartalom kvantitatív meghatározása máktokból |
Technológia és Tudás Transzfer Iroda
|
Dr. Cziáky Zoltán |
|
Alkaloid tartalom kvantitatív meghatározása máktokból |
Agrár- és élelmiszeripar |
Élettelen természettudományok - Kémia |
|
Allergén hatású ágensek mikrobiológiai vizsgálata |
Környezettudományi Intézet |
Dobróné Dr. Tóth Márta |
Mikrobák, pollen, dombaspórák azonosítása, vizsgálati módszerek alkalmazása |
Allergén hatású ágensek monitorozása, mennyiségi vizsgálata, identifikálása |
Agrár- és élelmiszeripar |
Természettudományok - Környezettudomány |
|
Az Európai iskolarendszerek jellemzői |
Alkalmazott Humántudományok Intézet |
Dr. Hollósi Hajnalka |
14 éve dolgozom a felsőoktatásban, elsősorban a tanárképzés területén rendelkezem széleskörű tapasztalattal, továbbá középiskolában is eltöltöttem közel hat évet. Rendelkezem továbbá vizsgaelnöki tapasztalattal is, hét éve folyamatosan kapok felkérést OKJ-s vizsgákra az oktatás szakmacsoport területén. |
Nevelőtestületi értekezletekre/műhely beszélgetésekre ajánlott előadási témák |
Egyéb |
Társadalomtudományok - Neveléstudomány |
|
Az Európai Unió oktatáspolitikája |
Alkalmazott Humántudományok Intézet |
Dr. Hollósi Hajnalka |
14 éve dolgozom a felsőoktatásban, elsősorban a tanárképzés területén rendelkezem széleskörű tapasztalattal, továbbá középiskolában is eltöltöttem közel hat évet. Rendelkezem továbbá vizsgaelnöki tapasztalattal is, hét éve folyamatosan kapok felkérést OKJ-s vizsgákra az oktatás szakmacsoport területén. Nagy tapasztalattal rendelkezem pedagógus továbbképzések tartásában, távoktatásos formában is. |
Nevelőtestületi értekezletekre/műhely beszélgetésekre ajánlott előadási témák |
Egyéb |
Társadalomtudományok - Neveléstudomány |
|
Belső és külső terekben alkalmazott fertőtlenítőszerek, kontakt tisztítószerek antimikrobiális, antiallergén hatásának fejlesztése természetes antimikrobiális hatású anyagokkal |
Környezettudományi Intézet |
Dobróné Dr. Tóth Márta |
Tenyésztéses mikorbiológiai vizsgálatok, mikorbák azonosítása, tenyésztése, levegőmonitoring |
Légterek mikrobiológiai tisztaságának vizsgálata |
Építőipar |
Természettudományok - Környezettudomány |
|
Belső terek (iskolák, kórházak, irodák, lakóházak) mikrobiológiai vizsgálata |
Környezettudományi Intézet |
Dobróné Dr. Tóth Márta |
Tenyésztéses mikorbiológiai vizsgálatok, mikorbák azonosítása, tenyésztése, levegőmonitoring |
Légterek mikrobiológiai tisztaságának vizsgálata |
Építőipar |
Természettudományok - Környezettudomány |
|
Élethosszig tartó tanulás |
Alkalmazott Humántudományok Intézet |
Dr. Hollósi Hajnalka |
14 éve dolgozom a felsőoktatásban, elsősorban a tanárképzés területén rendelkezem széleskörű tapasztalattal, továbbá középiskolában is eltöltöttem közel hat évet. Rendelkezem továbbá vizsgaelnöki tapasztalattal is, hét éve folyamatosan kapok felkérést OKJ-s vizsgákra az oktatás szakmacsoport területén. |
Nevelőtestületi értekezletekre/műhely beszélgetésekre ajánlott előadási témák |
Egyéb |
Társadalomtudományok - Neveléstudomány |
|
Értékek és értékrendek ütközései a 21. századi iskolában |
Alkalmazott Humántudományok Intézet |
Dr. Vincze Tamás András |
21 év felsőoktatási tapasztalat és 2 év közoktatásban szerzett tapasztalat. |
Az a morális válság, amely a XX. század második felében a nyugati civilizációban és az annak összetartó elemeit átvevő kultúrákban eluralkodott, arra készteti a nevelés problémáira magasabb szinten (is) reflektáló gyakorlati pedagógusokat, hogy új szempontokat, értelmezési kereteket, fogódzókat keressenek az iskolai értékközvetítésben. A konzumkultúra korábban megdönthetetlenül stabilnak hitt kötődéseket kikezdő térhódítása, a hagyományos értelemben vett gyermekkor erodálódása, az európai kultúra klasszikus értékkonstruktumainak kiüresedése, a technicizált világ egyéniséggyilkos működésmódja, a materialista életszemlélet önépítést gátló korlátoltsága, a hasznosságelv dominanciája, az emberi lét tartalmainak fojtogatóan szűkítő jelenkori interpretációi („egyszer használatos ember”) mind olyan jelenségek, amelyek gátolják a klasszikus humanista értékek be- és elfogadását. Az előadás során ezeket a jelenségeket vesszük górcső alá, és egyben kísérletet teszünk olyan új kereteket megrajzolására, amelyek között a hagyományos értékek (szolidaritás, hűség, kitartás, önfeláldozás, mértékletesség, szorgalom) újra vonzónak tűnhetnek. Mivel az értékek témájáról ritkán beszélünk, a pedagógusok általában örömmel és lelkesen fogadják az előadást, mivel az értékválság tüneteivel ők is nap mint nap, mint a tanórákon, mind a tanórán kívüli tevékenységek során találkoznak, és gyakran szembesülnek az iskolai értékorientáció hatástalanságával, sikertelenségével. Égetően szükségük van olyan szövegek, filmek, játékok megismerésére, amelyek segítségével meggyőzően és hitelesen mutatják be az álértékek és az értékrelativista szemlélet által félrevezetett diákoknak a tradicionális humanista értékek személyiség-összetartó és közösségépítő erejét, hatásait. |
Egyéb |
Társadalomtudományok - Neveléstudomány |
|
Etikai dilemmák a 21. századi pedagógusok munkájában és azok lehetséges megoldásai |
Alkalmazott Humántudományok Intézet |
Dr. Vincze Tamás András |
20 év felsőoktatási tapasztalat és 2 év közoktatásban szerzett tapasztalat.
|
A pedagógiai etika az elmúlt évtizedekben mostohán kezelt terület volt a hazai tanító- és tanárképzésben. A gyakorlatban dolgozó kollégák nap mint nap szembesülnek olyan erkölcsi dilemmákkal, problémahelyzetekkel, amelyek megoldására vonatkozóan a képzés során nem kaptak útmutatást. Az IKT-eszközök használata és az internet bevonása a tanítás-tanulás folyamatába új etikai kérdéseket is felvetett. Az iskola szolgáltató intézményként való értelmezése, ami egyre elterjedtebb a közgondolkodásban, szintén olyan helyzetek elé állítja a pedagógusokat, amelyek alaposabb, mélyebb etikai mérlegelést követelnek. Ezért a pedagógusok örömmel fogadják az előadást, mivel konkrét szituációk értelmezésével és elemzésével fogódzót nyújthatunk nekik a munkájuk során felmerülő (külső és belső) etikai konfliktusok helyes kezeléséhez, megoldásához. Előadásunkkal szeretnénk hozzájárulni a pedagógusok szakmai biztonságérzésének a javításához is, mivel kortárs kutatások arról számolnak be, hogy a pedagógusok eszköztelennek, védtelennek, agyonkontrolláltnak és a korábbi nagyobb mozgásterüktől megfosztottnak érzik magukat. Rá kívánunk mutatni arra, hogy a stabilabb etikai alapelvek következetes érvényesítése milyen nagy mértékben segítheti a szakmai inkompetenciaérzés megszüntetését és a munkahelyi légkör javulását. |
Egyéb |
Társadalomtudományok - Neveléstudomány |
|
Fertőtlenítőszerek, tisztítószerek mikrobiológiai vizsgálata |
Környezettudományi Intézet |
Dobróné Dr. Tóth Márta |
Tenyésztéses mikorbiológiai vizsgálatok, mikorbák azonosítása, tenyésztése |
Tisztítószerekben található mikróbák mennyiségi és minőségi vizsgálata, Tisztítószerek antibakteriális hatásának vizsgálata |
Vegyipar |
Természettudományok - Környezettudomány |
|
Humán, állati és növényi minták morfológiai elemzése ultravékony metszetek és hisztológiai, valamint immunhisztológiai eljárások alkalmazásával. |
Technológia és Tudás Transzfer Iroda
|
Dr. Bodó Enikő |
|
|
Egyéb |
|
|
Kommunikáció és konfliktuskezelés tréning |
Alkalmazott Humántudományok Intézet |
Jánvári Miriam Ivett |
Több mint 10 év felsőoktatási intézményben eltöltött oktatói tapasztalat |
Bármilyen munkahelyi közösség számára kommunikáció és konfliktuskezelő képesség fejlesztése céljából |
Egyéb |
Társadalomtudományok - Pszichológiai tudományok |
|
LEGO csapatépítő tréning |
Alkalmazott Humántudományok Intézet |
Jánvári Miriam Ivett |
Több mint 10 év felsőoktatási intézményben eltöltött oktatói tapasztalat, LEGO módszertani képzés |
Bármilyen munkahelyi csoport vagy közösség számára közösségépítés céljából |
Egyéb |
|
|
Mikrobamentes, allergénmentes légkondicionáló berendezések fejlesztése természetes antimikrobiális hatású anyagokkal. |
Környezettudományi Intézet |
Dobróné Dr. Tóth Márta |
Tenyésztéses mikorbiológiai vizsgálatok, mikorbák azonosítása, tenyésztése, levegőmonitoring |
Légterek mikrobiológiai tisztaságának vizsgálata |
Építőipar |
Természettudományok - Környezettudomány |
|
Motorfékpadi vizsgálat |
Műszaki és Agrártudományi Intézet - Jármű- és Mezőgazdasági Géptani Tanszék |
Lajtos István |
A fékpad 2009-es telepítése óta vesznek részt fékpadi vizsgálatokban az oktatáshoz és K+F megbízásokhoz kapcsolódóan.
|
Az eszköz alkalmas a dízel üzemű belsőégésű motorok teljesítmén-fordulatszám-nyomaték jelleggörbéinek felvételére, így a motor effektív jellemzőinek meghatározására. A mért paramétereken keresztül vizsgálható a motor felújításának sikeressége, a motor aktuális állapota, valamint az üzemeltetési körülmények változásának hatása összehasonlító mérések sorozatával megmutatja a motorikus paraméterek változását. Füstgázelemzővel kiegészülve alkalmas a vizsgált motor emissziós értékeinek meghatározására.
Szolgáltatást végzők: Krajnyik Károly, Lajtos István |
Gépjárműipar |
Műszaki tudományok - Technológiai eljárások |
|
Munka és magánélet összehangolása tréning |
Alkalmazott Humántudományok Intézet |
Fucskó Mónika |
A Sz-SZ-B megyei Vöröskereszt szakmai irányítása alatt az elmúlt 3 év során több foglakozási területen (szociális ellátások, igazságügyben , oktatásban dolgozók). |
Különböző foglalkozási területen dolgozó szakemberek támogatása a szakmai problémák feldolgozásában és a magánéletben rejlő lehetőségek kihasználásban. A kettő összhangba helyezése. |
Egyéb |
Társadalomtudományok - Szociológia |
|
Munkaerőpiaci integrációs tréning |
Alkalmazott Humántudományok Intézet |
Fucskó Mónika |
Hátrányos helyzetű térségekben , közmunka programban dolgozó személyek számára az elmúlt 3 év során a Sz-Sz-B. megyei Vöröskereszt irányítása alatt. |
Alacsony iskolai végzettésgű, vagy szakképzettséggel nem rendelkező hátrányos helyzetű személyek részére nyújtott szolgáltatás. Fő célkitűzés a célcsoport visszavezetése a munkaerő- piacra. |
Egyéb |
Társadalomtudományok - Szociológia |
|
Növényi minták szekunder metabolit profil meghatározása |
Technológia és Tudás Transzfer Iroda
|
Dr. Cziáky Zoltán |
|
Növényi minták szekunder metabolit profil meghatározása |
Agrár- és élelmiszeripar |
Élettelen természettudományok - Kémia |
|
Pásztázó elektronmikroszkóp, hőkamera, radioaktív sugárzás mérése, zajmérés, abszorpciós spektrofotometria |
Műszaki Alapozó, Fizika és Gépgyártástechnológiai Tanszék |
Dr. Tarján Péter |
|
|
Egyéb |
|
|
Stresszkezelés tréning |
Alkalmazott Humántudományok Intézet |
Harsányiné dr. Petneházi Ágnes |
25 éves közoktatásban eltöltött tapasztalat, 12 éves felsőoktatási tapasztalat. Pedagógiai szakszolgálatban pszichológusi tapasztalat |
Nevelőtestületekben 15-16 fős kiscsoportokban tréning jelleggel való megtartás |
Egyéb |
Társadalomtudományok - Pszichológiai tudományok |
|
szárítás, porítás |
Műszaki és Agrártudományi Intézet - Jármű- és Mezőgazdasági Géptani Tanszék |
Dr. habil. Antal Tamás |
20 év |
Élelmiszerek szárítása, kísérlet a megfelelő szárítási mód kiválasztására, funkcionális élelemiszerek előállítása, folyadékok porítása, energiatakarékos szárítás |
Agrár- és élelmiszeripar |
Természettudományok - Agrártudomány |
|
szárítás, porítás |
Műszaki és Agrártudományi Intézet - Jármű- és Mezőgazdasági Géptani Tanszék |
Dr. habil. Antal Tamás |
20 év |
Élelmiszerek szárítása, kísérlet a megfelelő szárítási mód kiválasztására, funkcionális élelemiszerek előállítása, folyadékok porítása, energiatakarékos szárítás |
Gyógyszer- és egészségipar |
Egészség tudományok - Gyógyszerészeti tudományok |
|
Szociális készségfejlesztő tréning |
Alkalmazott Humántudományok Intézet |
Nyilas Orsolya |
Több mint 10 év felsőoktatási intézményben eltöltött tapasztalat, illetve tréningek tartásában tapasztalat |
Szociális kompetencia fejlesztése céljából, bármilyen közösség vagy munkahelyi csoport számára. |
Egyéb |
|
|
Tanárképzés: állandó változás és megújulás |
Alkalmazott Humántudományok Intézet |
Dr. Márton Sára Katalin |
1993 óra a tanárképzésben végzett oktató,képző, kutató tevékenység |
Nevelőtestületi értekezletekre/műhely beszélgetésekre ajánlott előadási témák |
Egyéb |
Társadalomtudományok - Neveléstudomány |
|
Tanulói kooperációt előtérbe állító tanítási- tanulási eljárások |
Alkalmazott Humántudományok Intézet |
Dr. Márton Sára Katalin |
Közel 30 éves felsőoktatási tapasztalat és 10 év közoktatási rendszerben eltöltött tanári tapasztalat. |
Nevelőtestületi értekezletekre/műhely beszélgetésekre ajánlott előadási témák |
Egyéb |
Társadalomtudományok - Neveléstudomány |
|
Vegyületek tisztaságának terület %-os meghatározása |
Technológia és Tudás Transzfer Iroda
|
Dr. Cziáky Zoltán |
|
Vegyületek tisztaságának terület %-os meghatározása
|
Vegyipar |
Élettelen természettudományok - Kémia |